mandag 9. mars 2015

Jeg endte opp med å bruke dette bokomslaget. Jeg ville ha et litt mystisk cover, med gjentagelse av fargen lilla, storby og kanskje litt spenning. Når jeg snakker om lilla mener jeg der hvor man ser øverst i venstre hjørnet av forsidebildet ser man et slags lilla lys som jeg ble veldig fascinert av. Må også si at jeg har tatt alle bildene selv, utenom strekkoden, blodet, stjernene og Aschehoug logo både på "spine" og bakside. Likte godt at jeg skapte en kontrast mellom de tåkete bybildene og den klare sand bakgrunnen som kan tyde på at i boken får man reise rundt om i forskjellige miljøer. Bildet bak på boken valgte jeg litt som et slags oversiktsbilde over hvor handlingen finner sted og forsidebildet for å illustrere miljøet og tonen i boken. Det jeg er minst fornøyd med er skrifttypen jeg valgte, selv om jeg synes det var kult at den var gjennomsiktig på en måte. Lette utrolig lenge etter en skrift og til slutt bestemte jeg meg for at nok er nok. Jeg var mer på utkikk etter en skrift som dette:
men fant liksom ikke the perfect match..
Synes selv at jeg la inn mange fram pek om hva boken skulle handle om bare ved bruk av det visuelle (blod i hjørnene, storby, tåkete) og med en tittel som "Blunt City" som kan spille på flere ting blant annet narkotika, at noen er mer enn nok ærlige, ordtaket "blunt truth", si noe rett ut eller son det er, osv.  med andre ord "harsh", er det jeg ville komme frem til. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar